11 Ocak 2011 Salı

Tavuk Kapama

        Dün söz verdiğim üzere Tavuk Kapamayı yaptım (daha doğrusu annemin yardımıyla) ve fotoğrafladım. Fotoğraflar acemice ama idare edeceksiniz artık :)
İnternette ve bloglarda araştırdığım kadarıyla farklı tarzda kapama tarifleri var. Bizimkisi hangi yöreye, kime ait bilmiyorum ama bizim kapamamız daha önce bahsettiğim gibi yeşilliği bol yani sebzeli bu yüzden hafif. Hiç yağ kullanmıyorum, tavuğun yağı yemeğe yetiyor! (diğer tariflerde pilavı var etrafında)

 (Bu arada ben yaklaşık 15-20 kişilik hazırladığım için malzemeleri kendinize göre ayarlayabilisiniz)

               Malzemeler:

           - Tavuk (baget, göğüs tercih sizin)
           - 3-4 demet Kıvırcık-Marul
           - 1 baş kuru soğan
           - 1 demet dereotu
           - 1 demet maydanoz
           - 1 bağ taze soğan
           - 1 demet nane (mevsime göre tazesi yoksa kuru nane)
           - Tuz, Karabiber

-İsteğe bağlı olarak patates, havuç, karnıbahar, brokoli, kırmızı biber de kullanılabilir.(ben havuçla renklendirdim)




         Yapılışı:
   - Tencereye kuru soğanı rendeleyin, üzerine tavukları koyup biraz kavurun.


- Sırasıyla taze soğanları, marul, kıvırcıkları, dereotu, maydanozu iri iri tavukların üstüne doğrayın.


-Dibi yapışmaması için yaklaşık yarım su bardağı su ekleyip, tuzunu ekleyip tencerenin kapağını kapatıp harlı ateşte pişirin.






- Yeşillikler ölmeye başladıkça yavaş yavaş karıştırmaya başlayın. tencere fokurdamaya başlayınca karabiber ve kuru naneyi de ekleyip kısık ateşte sebzeler yumuşayana kadar pişirin.




Afiyet Olsun...





Hiç yorum yok: