12 Şubat 2011 Cumartesi

Geçen haftalardan...

Geçen haftayı ateş-nöbet yarı çalışarak yarı evde yatarak geçirdim:(  Bloğuma düzenli giremedim, yaptıklarım ve sizlerle paylaşmak istediklerim de birikti tabii...
Ama yavaş yavaş kendimi topluyorum, daha sık beraber olabileceğiz inşallah...

Geçen haftalarda tarifini cafederins ve Cafe Fernando dan aldığım Biscottiyi yaptım sonunda..
Tarif çok kolay ve lezzeti tarifsiz.  (tarife cafederins den ulaşabilirsiniz, ayrıca bu sayfayı takip etmenizi şiddetle tavsiye ederim, ben müdavimi oldum)
Ben tarife kendimce eklemeler yaptım her zamanki gibi :)
Çayın yanına olmazsa olmazımız oldu CemRe Cafe de.



Hazırladığınız hamuru tepsiye istediğiniz kalınlıkta ve uzunlukta dizebilirsiniz.



ben dediğim gibi tarife ek olarak limon kabuğu, kuru üzüm ve ceviz ekledim ennfffeesss oldular.
bu arada tarifte 1 yumurta eksik yazılmış son yumurtayı hamurların üzerine sürüyorsunuz, üstüne de esmer şekerle toz şekeri karıştırıp serptim ben..
Lezzetleri beni çocukluğuma götürdü. Ben çocukken dedemin İstanbul Kireçburnun'da 3 katlı bir evi vardı. Her tatil tüm aile o evde buluşurduk..
En alt katta kocaman bir mutfak vardı, kapısı koccaman bir bahçeye açılan. Anneannem mis gibi yemekler yapardı o mutfakta..
Ben çok küçüktüm ama tahta merdivenlerden çıkan gıcırtıları, cumbalı kocca salonda sobanın başında sıcacık öğle uykularını unutamam...
Kireçburnundaki evimizden beş adımda deniz kenarına inilirdi. Caddede tarihi Kireçburnu fırını vardı. (bu fırın hala orada) Kireçburnu çay kurabiyeleri yaparlar..30 sene oldu hala aynı lezzet..
En son bu sene bayram tatilinde nostalji yapmak için babamlarla Kireçburnuna midye yemeğe gittik ve tabii fırından torba torba kurabiyelerimi almayı unutmadık :)
Bu Biscottiler işte bana o lezzeti tekrar yaşattı...
Şöyle tavşan kanı demli çay, hele bir de arkadaş sohbeti varsa yanında..
Kurabiye tadında bir haftasonu tatili dilerim hepimize :))

2 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

biscottiyi bizde çok seviyoruz.her türlü malzemeyi de kaldırıyor.tarifi ve blogumu beğenmiş olmana çok sevindim.

ellerine sağlık
sevgiler

Cemre dedi ki...

Asıl senin ellerine sağlık Zehra,
sayende süper kolay bir tarife ve senin gibi bir dosta ulaştım..
sevgiler :)